Faktalink

Læs om vores populære tjeneste her.

Et bredt udvalg af artikler

På Faktalink finder du over 500 artikler med flere tusinde links og henvisninger.
Artiklerne ajourføres og suppleres løbende.

Artiklerne er i gennemsnit 5-10 sider lange og udarbejdes af bibliotekarer, journalister eller andre med faglig ekspertice på et givent område.

FaktaLink har til formål at præsentere aktuelle og komplekse emner på en let, enkel og overskuelig måde for brugerne.

Faktalink indeholder

• Over 500 artikler
  • Henvisninger til trykte materialer
  • Links til dokumenter og hjemmesider
  • Opbygningen gør, at Faktalink bruges på mange forskellige niveauer. Den er et arbejdsredskab til skoleelever, studerende, lærere, researchere, journalister og andre, der har behov for at sætte sig ind i et emne og få et kendskab til den relevante litteratur og information om det.

Vejledning

1. Gå til Faktalink
  2. For at få fuld adgang til Faktalinks skal du indtaste cpr.nummer/lånerlogin,  pinkode og vælge Allerød Bibliotekerne.
  3. I Faktalinks'ene linkes der videre til relevante hjemmesider og relevant litteratur om emnet.