Anbefalinger til sommerlæsning

Igen i år udkommer vi med gode læseanbefalinger til sommerferien i samarbejde med Sjællandske Nyheder.

Af Allerød Biblioteker

Hemmeligheder og skjulte breve

Der er intet som en saftig familiehemmelighed, breve med skjulte historier og sandheder, der pibler frem. Nogle gange kan virkeligheden endda overgå fantasien, og det får du tre gode bud på her.

Bestialske sommerbøger

Ferierer du bedst i selskab med pressede politifolk og uløselige kriminalgåder? Så er du langt fra alene. Krimierne er blandt danskernes bogfavoritter, og her er tre gode bud hentet fra krimihylden på Allerød Bibliotek.

Bøger der gør dig lækkersulten

Sommeren er den perfekte tid til at slappe af og hygge sig med en god bog. Og når vi rigtig skal hygge os, så må vi spise lidt lækkert til. Så hvorfor ikke kombinere de to ting? Her er tre vidt forskellige bøger, som får mundvandet til at løbe.

Thrillers med stof til eftertanke

Elsker du en god thriller, hvor dine øjne ikke kan slippe siderne, når du først er gået i gang, og hvor neglene er bidt ned, når du når til sidste side? Så har vi fundet tre gode bud til dig.

Fyld ferien med fantasy, der stadig holder

I denne uge anbefaler vores bibliotekar Natasia fatasybøger til børn og unge. Fantasy er langt fra en ny genre, og der findes mange solide serier i genrens bagkatalog. Så kom med i gemmerne og mød et par fantasyserier, der stadig holder.

Kom ned i gear på seks minutter

Vi skyder sommerferielæsningen i gang med spændende anbefalinger fra vores dygtige bibliotekarer Julie og Karin. I denne uge anbefalinger de bøger der kan gøre dig klogere på aktuelle emner, og bøger der får dig dig til at slappe af, når du opsluges af historien.